Sieć nauczycieli
przedmiotów przyrodniczych
i inicjatorów akcji ekologicznych
Rok szkolny 2021/2022
„Sieć współpracy i samokształcenia nauczycieli przedmiotów przyrodniczych i inicjatorów akcji ekologicznych” rozpoczyna kolejny rok działalności.Inauguracja pracy rozpocznie się podczas VI edycji warsztatów o tematyce przyrodniczo-leśnej „O lesie w lesie –”O lesie w lesie – czyli rozwijanie postawy odpowiedzialności za środowisko naturalne” .Warsztaty odbędą się w dniu 17 września 2021 r. w lasach Nadleśnictwa Bielsko, w rejonie Szyndzielni. Warsztaty obejmują zajęcia teoretyczne i praktyczne, a ich treści są zbieżne z kierunkami realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2021/2022, w tym: wzmocnienie edukacji ekologicznej w szkołach oraz rozwijanie postawy odpowiedzialności za środowisko naturalne
Prezentację dotychczasowej działalności Sieci współpracy i samokształcenia nauczycieli przedmiotów przyrodniczych, można obejrzeć - https://youtu.be/M5o3ghgFObc
Barbara Michałek-Piernik
koordynator sieci
Rok szkolny 2020/2021
Sieć współpracy i samokształcenia nauczycieli przedmiotów przyrodniczych i inicjatorów akcji ekologicznych przy RODN “WOM” w Bielsku-Białej we współpracy z Nadleśnictwem Bielsko rozpoczęła 4 rok aktywności.Międzyszkolny zespół nauczycieli przedmiotów przyrodniczych zawiązał się w dniu 16 listopada 2017 r.
Sieć działa w oparciu zasadę partnerstwa i stanowi element kompleksowego wspomagania szkół i nauczycieli. Dotychczasowa współpraca nauczycieli umożliwiła wymianę doświadczeń, zasobów oraz podnoszenie kompetencji zawodowych.
Wszystkie spotkania organizowane w ramach sieci współpracy i samokształcenia są bezpłatne. Wśród zaplanowanych działań nauczycieli na bieżący rok szkolny zaplanowano dalsze upowszechnienie zdobytej wiedzy i doświadczenia członków sieci oraz ich warsztatu pracy poprzez publikację “dobrych praktyk” .
Barbara Michałek-Piernik
koordynator sieci
DOBRE PRAKTYKI NAUCZYCIELI SIECI
Gabriela Handzel ZSP w Jasienicy
Maria Joniec SP nr 32 w Bielsku-Białej
Nauczanie przez doświadczanie jako budowanie wiedzy o złożoności i różnorodności przyrody
Lucyna Skrudlik-Augustyniak SP nr 2 w Ligocie
Joanna Linnert SP nr 2 w Ligocie
Renata Lasek SP nr 18 w Bielsku-Białej
Działalność szkolnego koła turystycznego jako forma wspomagania procesu edukacyjnego
Katarzyna Stanclik Zespół Szkół Specjalnych nr 4 w Czechowicach-Dziedzicach
Anna Sikora - Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Stanisława Szumca w Bielsku-Białej
Działania w środowisku szkolnym i lokalnym na rzecz integralnego rozwoju ucznia i budowania wartości w wychowaniu -
w trakcie ewaluacji.
nauczyciel-konsultant dopuszczający publikacje mgr inż. Barbara Michałek-Piernik
Idea oraz główne cele i zadania sieciowania:
doskonalenie zawodowe,
pozyskiwanie informacji,
wspomaganie szkół i nauczycieli,
wzajemne uczenie się oraz wymiana doświadczeń i poglądów,
wymiana zasobów,
analizę dobrych praktyk,
tworzenie nowych rozwiązań,
wsparcie koleżeńskie,
podnoszenie kompetencji zawodowych,
wzbogacenie warsztatu pracy,
wspólną pracy związaną z praktyką szkolną.
Współpraca i współdziałanie ma umożliwić łatwiejsze dochodzenie do oczekiwanych rezultatów w sposób:
długofalowy i systematyczny,
oparty na zaufaniu i wzajemności
Mocne strony sieci:
dobrowolność,
wykorzystanie inicjatyw i potencjału każdego uczestnika,
możliwość konfrontacji poglądów i stanowisk,
gromadzenie dorobku.